Idioti

Måste skriva av mig lite. 

Jag förstår inte hur jag kan vara så lost inom hela den här växa-upp grejen när ingen annan verkar vara det. Försöker fråga massa folk om hjälp men det är ingen som kan svara vettigt på frågorna.
Till exempel det här med jobb. 
Jag har lixom INGEN ANING om vad det finns för jobb förutom vanliga som typ lager, sitta i kassa, lärare och typ snickare. Folk frågar mig vad jag vill bli, och det kanske finns något jag vill bli, bara att jag inte vet om att det jobbet finns än.
Hur fan ska man veta sånt? Det är aldrig någon som förklarat sånt för mig. Hur vet jag om jag vill plugga till något speciellt om jag inte ens vet vad man gör inom det yrket? Jag fattar lixom ingenting. De e inte så att man kan sitta o kolla upp varenda yrke som finns. 
Jag skulle vilja ha ett jobb där man springer runt i arbetsbyxor, där brukar man ofta få ha piercingar och sånt med. Men vad är det för jobb? Vad innebär dom? Och hur gör man för att få såna jobb? HJÄLP. 

Sen fattar ja inte heller något med typ lån eller hur man skaffar en bostad eller står i bostadskö eller något liknande. Varför fick man inte lära sig sånt här i skolan? Har fan ingen nytta av något som ja lärde mig i skolan. Och nu är jag helt totalt megalost. Att det ska va så svårt att få lite hjälp?

Samhället suger. 
/Bitter sjuk tjej. 

Kommentarer:

1 ELINA :

skriven

Målare! Prova med det :) Hahah enda jag kom på...

Håller med dig i sista stycket, jag har heller ingen aning om hur man tar lån/ställer sig i bostadskö/ skaffar bostad osv. Jag har aldrig haft den möjligheten att lära mig det än då jag träffade min karln när jag var 18, och då, tills nu, bor i hans lägenhet tillsammans med honom. Så skulle få panik om det tar slut nån dag och jag inte fattar ett skit. Visst man får ju hjälp och lär sig, men folk lär ju ändå tycka att man är efterbliven... >_>

Svar: Ja, dom ända jag får hjälp av är mina föräldrar och dom är totalt värdelösa på att förklara saker, slutar bara emd att vi skriker på varandra!
Ska faktiskt gå till arbetsförmedlingen i veckan o säga åt mig att utbilda mig till målare! fett ju! :D
Janie W. Lazybacker

2 MOA ~ brunetten i homs:

skriven

Var gärna med och tävla om en länkning i våran blogg, du har tills på torsdag på dig att anmäla dig till tävlingen. Lycka till och ha en bra helg! :)
http://homs.blogg.se/

3 My:

skriven

Jag kan verkligen inte allt, men kanske kan hjälpa dig att svara på några av dina frågor? Känner igen mig i detta å enda sättet att få svar e att fråga!

De finns jättemånga olika bostadsköer å de enklaste sättet att gå med är att bli medlem via deras hemsida. Några ex e rikshem, srhlms bostadskö, stena fastigheter, sollentunahem, sigtuna hem, graflunds.. Googla dig fram så kmr du hitta många! Sen finns det såklart privata hyresvärdar med somman kan skicka ett personligt brev till! Dom flesta e gratis att gå med i förutom sthlms bostadskö, kostar väll 300-400kr per år eller liknande...

Förslag på jobbdär man får ha tatueringar å piercingar: målare snickare elektriker rörmokare bilbesiktningsman budbilschaufför lastbilschaufför lagerarbetare telefonist reservdelsförsäljare?

När man ska låna till tex en bostad så brukar man alltid lägga en del av summan som en "kontantinsats" för att man ska få låna, beroende på hur mkt pengar du ska låna så kan man ibkand även låna till kontantinsatsen. Stadig inkomst eller nån som "går i borgen" för en brukar va ett krav

Svar: haha okej, tack så mycket för att du tog dig tid att svara! :D
Janie W. Lazybacker

4 ELINA :

skriven

RE: Jaha, men åh segt! Det kanske går att läsa
sig till det, hahah, du kan alltid googla! Lololol.

GÖRT!!! Funderade ett tag på att själv försöka bli
målarlärling, men ah, det blev typ inget. Men skulle
jag bli erbjuden det/komma in på de tankarna igen
så skulle jag fan köra! :D

Svar: gooogle is your friend, lalala.
Aah ska fan göra det. Är alltid något lixom.
Inte så jävla svårt heller :D palla gå runt arbetslös.
Janie W. Lazybacker

5 ELINA :

skriven

RE: Ohyes! Hahah.
Men kör på det! Nä, det är sjukt seg.
Sitter ju i skiten jag med :<

6 Lovisa:

skriven

Jag fick en asbra katalog av en studievägledare, typ om man vill plugga vidare och så. Där har de listat jättemånga jobb, skrivit vad de innebär, vad man ska plugga och vad man tjänar.

Svar: varför har inte jag fått det :O
Janie W. Lazybacker

Kommentera här: